Ce ati dori sa imi transmiteti?

miercuri, 10 august 2011

Recenzie "Academia Vampirilor" (1) de Richelle Mead

    Buna, dragilor! Cum este in vacanta? La mine este plictisitor, in principal datorita vremii groaznice (ploua si este innorat). Voi ce carti mai cititi? Ma gandeam sa va fac cunostiinta cu seria "Academia Vampirilor", in caz ca nu v-ati apucat inca de ea. Eu am terminat-o anul trecut in toamna si imi pare rau ca s-a terminat atat de repede. Tin mult sa va spun ca m-a impresionat foarte tare aceasta scriitoare, am fost placut surprinsa de povestea pe care a scris-o, cu toata ca m-am plictisit deja de fenomenul "vampiri". Trebuie sa recunosc: ce este prea mult, e prea mult. 
    In fine, am cam deviat de la subiect. Inainte de toate, vreau sa va explic diferenta dintre moroi, dhampir si strigoi, pentru a putea intelege mai bine. 
 moroi = vampir ce se hraneste cu sange doar pentru a supravietui, fara a-si omori victima. De obicei foloseste persoane ce isi daruiesc sangele de buna voie.
 dhampir = persoana jumatate om-jumatate vampir, creata din legaturile om-vampir pentru a proteja moroii, datorita fortei ei deosebite si rezistentei la soare.
 strigoi = persoana moarta vie, ce a fost moroi sau dhampir, dar fie si-a omorat victima in timpul hranirii (de buna voie), fie a fost alimentat de un alt strigoi dupa ce i-a baut tot sangele din corp (silit).
    Synopsis:
   Rose Hathaway este dhampir si gardianul printesei Vasilisa Dragomir, ultima membra a familiei sale regale. In primul volum, acestea sunt fortate sa se intoarca la Academie, locul unde ele studiaza, dupa o fuga de doi ani, pe motiv ca siguranta printesei era amenintata. Legatura dintre ele este foarte profunda, parapsihica, Lisa fiind cea care a adus-o la viata dupa un accident, pe cand erau foarte mici. Acest lucru a transformat-o pe Rose intr-o persoana atinsa de umbra, pastrand capacitatea de a vedea spiritele celor ce au murit si de a patrunde in mintea celei mai bune prietene ale ei. 
   Gardianul Dimitri Belikov, cel care le-a gasit pe cele doua fete, trebuie sa o ajute pe Rose sa recupereze cei doi ani pierduti pentru a putea deveni gardianul oficial al Lisei dupa absolvire. Desi este mereu incapatanata si impulsiva, Dimitri va fi un profesor sever si ii va da lectii de viata foarte importante, ce o vor aduce pe Rose cu picioarele pe pamant, gata sa se sacrifice pentru cei apropiati daca este nevoie. Relatia dintre ei o va depasi pe cea dintre profesor-elev, dar sentimentele puternice care ii unesc nu pot fi evitate.
   Greutatile pe care aceasta comunitate le va infrunta reprezinta doar inceputul. Strigoii sunt foarte aproape si planuiesc sa atace toate cele 12 familii regale.  
    Despre autoare:
   Richelle Mead este o scriitoare de origine americana ce s-a nascut in Michigan, insa acum locuieste in Seattle. A ajuns cunoscuta pentru seriile sale de succes: Georgina Kincaid, Academia Vampirilor si Dark Swan, traduse in foarte multe tari de pe glob. 

   Nu vreau sa va spun mai multe (desi am cam facut-o :D), pentru ca este mai frumos sa simtiti pe pielea voastra fiecare scena, fiecare capitol al cartii. Sper ca v-am facut macar putin curiosi si ca o sa ma anuntati ce parere aveti despre aceasta serie. Va pup si ne mai auzim. XOXO


   Daca doriti sa o aveti in biblioteca personala, o puteti gasi AICI.
  
    


7 fantasies:

Only Books spunea...

Super!:) Nu am citit până acum seria, dar trebuie să o am!

Dee

Anonim spunea...

iubesc seria asta! iubesc cartea asta.
pacat ca pana acum am citit doar primele 5 carti! :((

Muneca Chucky spunea...

minunata recenzia...povestea care mi-a marcat relatia pot spune,am ajuns sa fiu cu Dimitri al meu;;)

andra lavander spunea...

seria mea preferata cu vampiri, absolut geniala, merita citita

ioana alexandra spunea...

seria mea preferata cu vapiri!!
am plans cand am citit ultimul capitol. mai vreaauu!!

Anonim spunea...

Asa cum spun toti, minunata recenzie ai facut! Deabia astept sa o citesc si eu. Pana atunci ma lupt tot cu vampirii, in Jurnelele lui Stefan!

Diana Gavrila spunea...

@ Muneca Chucky: Stiu si ma bucur mult.
@ Lavander: Si a mea...
@ Ioana Alexandra: Desi am terminat-o as mai citi-o din nou :D
@ Laurentzyu: Mersi. Daca nu ai citit deloc esti in pierdere. :p