Ce ati dori sa imi transmiteti?

joi, 18 august 2011

Recenzie "Jurnalele Vampirilor" (1) - Trezirea de L.J.Smith

    Buna tuturor. Am revenit cu primul volum al seriei "Jurnalele Vampirilor", Trezirea, dupa o scurta pauza. 


  Synopsis: 
   Elena Gilbert este cea mai populara fata din liceul "Robert E. Lee", insa odata cu moartea parintilor ei intr-un accident de masina, devine cu totul alta persoana. Venirea lui Stefan Salvatore, un elev nou foarte misterios, trezeste in Elena sentimentul dragostei si va incerca pana si imposibilul pentru a-i captiva atentia. Cu toate ca ii descopera secretul, acela ca nu este un om obisnuit, ci un vampir din secolul XV al Italiei Renascentiste, Elena va ramane mereu de partea lui  cand intreaga scoala il va invinovati pentru o crima pe care nu a comis-o, ajutata fiind de cele doua prietene ale sale, Bonnie si Meredith, si fostul iubit care ar face orice pentru ea, Matt.
   Fratele malefic al acestuia, Damon, revine in oras, iar faptul ca Elena ii seamana lui Katherine, vampirul de care el si Stefan erau indragostiti si care a deschis divergentele dintre ei, va fi un motiv suficient pentru a il convinge sa o aleaga pe ea sa ii fie Regina Intunericului. 

Elena Gilbert

Stefan Salvatore

Damon Salvatore
   Pana la urma pe cine crezi ca va alege Elena? Pe Stefan, baiatul bland si cald cu ochi verzi in care se citeste suferinta sau pe Damon, baiatul cu ochii si parul negru, viclean, sexy si indraznet? Cumpara cartea de AICI si o sa afli :D


  Parerea mea:
   Povestea in sine este foarte simpla, clasica, usor de digerat, iar personajele mi se par cam putine, sumar caracterizate.
  Lista: Elena Gilbert
           Stefan Salvatore
           Damon Salvatore
           Meredith
           Bonnie

           Mary - sora lui Bonnie 
           Caroline
           Matt - fostul prieten al Elenei
           si alti cativa colegi si profesori.
           Jenna - matusa Elenei
           Robert - iubitul Jennei
           Margaret - sora mai mica a Elenei.
   Serialul bazat pe aceasta serie este produs de CW si a castigat mai multi fani chiar decat cartile in sine.      


  Citate: 
  • In acel moment, Stefan il uri pe fratele lui, ii uri frumusetea intunecata si gratia si senzualitatea care atrageau femeile catre el precum o flacara atrage fluturii de noapte. In acea clipa vru sa-l loveasca pe Damon, sa distruga pentru totdeauna frumusetea aceea. In schimb, trebui sa stea acolo si sa o priveasca pe Katherine cum se indreapta incet catre fratele lui, pas cu pas, cu rochia ei lunga de brocart atingand cu un fosnet usor pardoseala de piatra.
  •   - Nu te urasc, continua el, rostind fiecare cuvant cu grija, clar. Nu te-am urat niciodata. Dar tu...imi aduci aminte de cineva.
    Elena fu surprinsa. Se asteptase la orice, dar nu si la asta.
      - Iti aduc aminte de o persoana pe care ai cunoscut-o?
      - De o persoana pe care am cunoscut-o, spuse el calm. Dar, adauga incet, ca si cum ar fi vorbit cu sine, de fapt nu esti ca ea. Ea seamana cu tine, dar era fragila, delicata. Vulnerabila. In interior, ca si pe dinafara.
      - Iar eu nu sunt.
    El scoase un sunet care ar fi putut fi un hohot de ras, daca ar fi existat ceva amuzant in el.
      - Nu. Tu esti o luptatoare. Tu esti...tu.      
  • Era ca si cum ii putea auzi gandurile, ii putea simti sentimentele. Placerea si dorinta ii strabateau, legandu-i, apropiindu-i mai mult. Iar Elena mai simtea si un izvor de emotii mai profunde in adancul lui. El voia sa o tina langa el pentru totdeauna, sa o protejeze de orice rau. Voia sa o apere de orice rau care o ameninta. Voia sa isi uneasca viata cu a ei.
    Simti apasarea tandra a buzelor lui pe gura ei, si cu greu putea indura dulceata ei. Da, isi spuse. Senzatiile o strabateau asemenea unor valuri pe suprafata unui iaz limpede si nemiscat. Se ineca in ele, in bucuria pe care o simtea in Stefan si in delicioasa reactie care se nastea in ea. Dragostea lui Stefan o scalda, stralucea in ea, aprinzand fiecare coltisor intunecat din adancul sufletului ei la fel ca un soare. Tremura incet, de dragoste, de dor.
  •   - Oh, nu, frate draga. Eu nu mint niciodata cand e vorba de ceva important. Sau vreau sa spun lipsit de importanta? Oricum, prea frumoasa ta domnita aproape ca a lesinat in bratele mele. Cred ca ii plac barbatii in negru. In vreme ce Stefan il privea fix, incercand sa-si controleze respiratia, Damon adauga, aproape cu blandete: Stii, te inseli in privinta ei. Crezi ca e dulce si docila, asa cum era Katherine. Dar nu e. Nu e deloc genul tau, neprihanitul meu frate. Are in ea un spirit si un foc cu care tu n-ai stii ce sa faci.
      - Si tu ai sti, nu?
    Damon isi desfacu bratele si zambi din nou, incet.
      - Oh, da.  
  Despre L. J. Smith:
   Este o scriitoare americana, autoare a peste 25 de carti, printre care 3 trilogii (The Secret Circle, The Forbidden Game, Dark Visions), 3 serii (The Vampire Diaries, Night World si The Night of the Solstice) si numeroase povestiri. Conflictul este de obicei intre bine si rau, intre lumina si intuneric, gravitand in jurul unui personaj central ambiguu, care, incercand sa seduca eroina principala pentru a o atrage in lumea intunecata, sfarseste prin a renaste el insusi in lumina.

7 fantasies:

Only Books spunea...

Frumoasă recenzia:). Am auzit multe despre carte, dar rezumatul tău îmi place la nebunie:x

Dee

Diana Gavrila spunea...

Multumesc Dee. :*

♥MIM spunea...

Imi place mult recenzia:x Am citit si eu cartea, e foarte buna.:x

andra lavander spunea...

am captat esentialul in recenzie, e o carte frumoasa care merita citita, a parut cu mult inainte academiei vampirilor sau twilight, dar este o carte frumoasa, difera de serialul pe care l-a inspirat, dar cei care vad serialyl trebuie sa citeasca si cartea

ioana alexandra spunea...

foarte buna recenzia
am citit si eu cartea. serialul e muult mai bun
si il ador pe Damon:X

Anonim spunea...

Foarte frumoasa recenzia! E extraordinara! Felicitari! Si eu citesc acum Jurnalele lui Stefan: Inceputurile! Dupa ce le voi termina pe toate trei ma voi apuca de citit Jurnalele Vampirilor, toate patru! Deabia astept! M-ai convins si mai mult cu recenzia de mai sus! Multumesc!

Diana Gavrila spunea...

@ Kyky: Multumesc:
@ Lavander: Ai dreptate! Trebuie citita!
@ Ioana Alexandra: Multumesc.
@ Laurentzyu: Mersi.