Ce ati dori sa imi transmiteti?

marți, 20 septembrie 2011

Castigatorul concursului!

   Este timpul sa anunt castigatorul, insa nu inainte de a "cita" din raspunsurile pe care le-am primit de la cele 9 fete ce au participat. Multumesc mult pentru timpul acordat implinirii conditiilor mele si ca v-ati deschis sufletul.   

1.Elena Larisa Petcu:






a manca = este un reflex conditionat pe parcursul vietii ajungand sa se automatizeze, una din marile placeri cu care se poate delecta un om, pe langa a iubii, poti manca spiritual si poti manca fizic. Mancarea spirituala consta in iubire, speranta, bunatate.
a te ruga = tine in mare parte de partea spirituala a unui om, prin ruga poti sa iti gasesti pacea interioara, sa gasesti solutii si sa iei decizi, prin ruga ti se poate deschide noi usi cu noi oportunitati cand vechile usi iti sunt inchise. Ruga este un mod de eliberare a povarei sufletesti.
a iubi = este sinonimul vietii, al bunastarii si al fericirii absolute, cand iubesti poti trece peste orice obstacol cu fruntea sus, dragostea nu te lasa niciodata sa cazi in noroi, mereu e in spatele tau sa te prinda.
2.Alexandra Simion:





Pentru mine aceste 3 verbe, 'a manca', 'a te ruga' si 'a iubi' inseamna foarte mult. Daca parintii mei nu s-ar fi iubit, eu nu as fi existat. Daca mamica mea nu m-ar fi hranit, poate ca as fi murit. Daca nu am fi crezut in Dumnezeu si nu ne-am fi rugat la el in fiecare zi, poate ca acum nu mai eram aici.
Consider ca dragostea si credinta sunt cele mai importante lucruri din viata unei persoane. Daca ai credinta, esti iubit de Dumnezeu, esti protejat si iti va fi bine. Aceste lucruri m-au invatat mama si bunica mea cand eram mica. Mereu imi spuneau: daca ai credinta, ai liniste sufleteasca. Daca ai liniste sufleteasca, raul te va ocoli si viata ta va fi frumoasa, vei fi iubita atat din Ceruri cat si de pe pamant. 
Viata are multe, foarte multe tentatii. Trebuie sa ne bucuram de ea, dar sa avem grija de corpul si sufletul nostru, atat prin rugaciune, cat si prin dragoste, prin mancare, prin familie, prieteni.. oameni.
3.Raluca Tudoran:
Cred ca orice om care-si doreste armonie in viata sa ar trebui sa stie ca armonia se obtine prin combinatia a mai multor factori; pentru mine o combinatie foarte potrivita ar fi formata din aceste 3 cuvinte: mananca, roaga-te, iubeste; in carte eroina urmeaza chiar aceasta ordine, eu insa cred ca oricand, in orice moment al vietii noastre trebuie sa imbinam aceste activitati. Pt mine, a manca inseamna mai mult decat a deschide usa frigiderului si a lua ceva la intamplare, doar pentru a-mi stavili foamea pe moment. Nu de putine ori mi s-a intamplat ca atunci cand am papat un anume fel de mancare, in momentul in care mi-a atins papilele gustative, mi-au venit in minte o multime de amintiri din vremuri demult trecute. Creierul uman face tot felul de asocieri, probabil pentru a retine anumite intamplari care i s-au parut mai importante (de cele mai multe ori sufletesti).
A te ruga: am trecut printr-o perioada mai grea in ultimul an; am incetat sa ma mai rog la un moment dat, nu sunt mandra, dar nu mai aveam putere pur si simplu; cu toate astea, lucruri bune mi-au scaldat sufletul. Credinta inseamna mult mai mult decat a te pune in genunchi in biserica si a rosti o rugaciune citita intr-o carte, rugaciunea e o cerere venita din inima, o legatura intre tine si Dumnezeu. Chiar si cand nu e rostita, rugaciunea ajunge unde trebuie; eu am primit raspuns chiar si atunci cand nu l-am mai cerut, asta a fost dovada cea mai buna ca cineva acolo sus are grija de mine.
A iubi: eh, aici e poveste lunga de tot; de fapt de aici au plecat intotdeauna toate problemele mele; cand nu am mai avut iubire, n-am mai mancat, nu m-am mai rugat, am incetat sa "functionez"; nu stiu de ce sunt eu asa, de ce nu pot fi ca alte persoane care chiar daca nu au iubire, isi ofera alte placeri ale vietii, se rasfata cu alte delicii, eu n-am putut niciodata sa fiu asa. Mie cand mi-a lipsit iubirea, am intrat intr-un fel de standby, sufletul meu a dat shutdown, si uite tocmai in aceste momente au intervenit si s-au intrepatruns celelalte doua "activitati" despre care am vorbit mai devreme :)
Iubirea....imi vin in minte niste cuvinte pe care le-am citit recent:
 "Am construit poduri peste rape abrupte, peste stanci si munti semeti, peste creste ascutite si trasee imposibile. Am tinut si cu dintii funiile roase de vreme, de ironie, de indiferenta… Asta pana cand dintii mi s-au tocit." . Citatul asta descrie viata mea in ultimii ani, am iubit si ...n-a contat. Si cu toate astea, imi amintesc ca prietenii mei au incercat sa ma sustina cum au putut ei; imi amintesc o scena din filmul "Eat, Pray, Love", la care m-a impresionat Julia Roberts cand savura o portie de paste (care intamplator e felul meu preferat) si un pahar de vin si cum doar acest simplu lucru ii dadea speranta intr-un viitor mai bun. Si eu am plecat la 400 km departare, intradevar nu ca ea in celalalt capat al lumii dar fiecare dupa posibilitati, ca sa aflu cat de gol imi e sufletul si ca sa renunt la o iubire care imi facea mai mult rau decat bine, ca sa descopar ce-mi doresc cu adevarat, pe cine imi doresc, si la fel, a fost o decizie spontana luata in ultima clipa, dar am savurat si eu o mancare care desi nu era asa speciala mi-a mangaiat papilele si sufletul, si m-am rugat sa nu pierd ce am acum, oricat de mic ar fi acest ceva... Iubirea e un cuvant prea mare pentru a incapea intr-o definitie, ceea ce stiu insa e ca efectele pe care le produce ea iti contureaza intreaga existenta.. :)
4.Ana-Maria Barbulescu:





- A manca: a-ti hrăni atat trupul, sufletul, cât si mintea. Corpul omenesc are nevoie de hrana. Sufletul, de Dumnezeu, prin rugăciune. Iar mintea, de lectura si cunoaștere intelectuala. Așadar, fiecare din cele trei elemente enumerate trebuie sa mănânce.
A te ruga: a intra în comuniune cu Dumnezeu. Oamenii au foarte mare nevoie sa se roage la Dumnezeu. Aceștia pot fi ajutați doar dacă cred cu adevarat în El.
- A iubi: inima și sufletul nostru sunt proiectate și pentru a iubi. Fara iubire, sufletul ar fi pustiu, iar inima, înghețată de tristețe.
5.Cristina Boncea:





A mânca înseamnă a savura, a reprima frustrări sau pur şi simplu a uita de timp. 
A te ruga înseamnă a-ţi dori şi a căuta ajutor.
A iubi înseamnă a simţi, a vrea şi a uita de vreme în acelaşi timp.
Cum găseşte o femeie singură aceste lucruri, formând o uniune, în braţele unui singur bărbat?
Cât trebuie să caute aceste lucruri în care regăseşte fericirea?
Şi ce ar trebui defapt să facă pentru a fi împlinită?
Părerea mea e că lucrurile care ne fac fericiţi nu sunt întotdeuna aceleaşi. Se schimbă cu timpul, diferă la ceilalţi din jurul nostru.
Dacă vrei iubire, vei găsi iubire. Asta înseamnă să crezi.
Dar cum ştii ce ai nevoie cu adevărat? E acea dorinţă reprimată de a fugi de toate şi de a te ascunde într-un loc ce îţi aduce pacea? Acel impuls, acea arsură în vene care te face să vrei să atingi singurul lucru pe care nu-l poţi avea?
Eu cred că pe lângă altele întâlnite pe parcurs, fiecare om are un singur scop, un singur lucru care îl desăvârşeşte total şi îl face să simtă. 
Celelalte bucurii sunt infime şi se uită repede. Doar atunci când îţi atingi scopul, după un drum plin de mărăcini vei simţi această bucurie care va dăinui veşnic.
Poate e singurul lucru care durează pentru totdeuna.
A mânca, a te ruga şi a iubi sunt puncte ce trebuie atinse şi nu reprezintă destinaţia finală. 
Ceea ce vor într-adevăr femeile nu e iubirea expusă prin lumânări şi cine romantice ci sentimentul că nu se va sfârşi, că vor putea savura la nesfârşit viaţa.
Poate că femeia caută defapt o portiţă de scăpare în braţele celui pe care îl cred a fi ACELA.
Împlinirea e sănătoasă, e benefică şi e tot ce contează. Împlinirea e practică şi e musai. 
Încep deja să mă gândesc că împlinirea care durează e doar un buton de stop, care te opreşte să mergi înainte.
Împlinirea nu poate fi un scop în sine, împlinirea de-o viaţă în braţele unui ACELA e o minciună.
Femeile găsesc în bărbaţi un pilon de sprijin când lumea lor plină de împliniri simple şi scurte se sfărâmă.
Femeile găsesc în bărbaţi împlinirea veşnică.
Dar nu întotdeuna e. Nu întotdeuna te afli în braţele cuiva şi poţi spune că într-adevăr îl simţi.
Cu alte cuvinte, împlinirea e o veşnică căutare iar cei ce spun că au găsit-o şi o deţin pentru totdeuna doar s-au oprit din drum.
Între timp, eu mănânc, mă rog şi iubesc tot ce întâlnesc pe parcursul drumului meu spre fericire.
Hrăneşte-te cu viaţă, roagă-te să vezi frumuseţea şi iubeşte pe cât de mult poţi fiecare pas pe care îl faci.
6.Oana Maria Marian:
In mod cert ni s-a intamplat tuturor in viata sa cunoastem unul dintre cel mai misterios si frumos sentiment, acela de a iubi. Sa iubim este un sacrificiu pe care ni-l impunem si totodata este peste puterile noastre. Dragostea unei femei, pentru a lasa o amintire deosebita in inima celui pe care l-a iubit, trebuie sa completeze cu resemnare. Noi femeile suntem niste fiinte adorabile, dar inteligenta ne lipseste cu desavarsire atunci cand iubim. Inima noastra prea mica pentru a contine iubirea ne ocupa si creierul. Noi iubim, dar din pacate nu stim cum. Sunt o adolescenta, dar in devenire adult, iar cu toate ca sunt inconjurata de persoane ce ma iubesc, viata mi se pare golita de orice sens deoarece dragostea ce-o port nu-mi este impartasita. Pana acum nu am mai iubit, asa ca nu stiu cum sa ma port. Zi de zi trec dintr-o extrema in alta, incercand sa ma conving ca absenta lui ma va ajuta sa uit. De ceva timp sufletul meu cauta in van pana la orizont un punct de sprijin. Singurul lucru care ma mai consoleaza este acela ca iubirea este a avea indelunga rabdare, sa fiu plina de bunatate, sa nu caut folosul meu si sa nu ma mani pe individul caruia ii port acest sentiment profund ce ma mistuie cu fiecare minut ce trece, intrucat o iubire adevarata crede, spera si rabda orice. In momentul de fata singura mea evadare este Divinitatea. Stii tu! Acea comuniune dintre tine si Dumnezeu. Intr-o astfel de situatie, terapia cea mai potrivita pentru a ma vindeca de aceste rani este rugaciunea. Aceasta terapie ma invata sa traiesc mai frumos. De ce? Pentru ca rugaciunea este manifestarea cea mai fireasca si cea mai inalta a umanitatii noastre. Prin ea devenim si suntem oameni. Acest act personal este o zguduire launtrica, un aer fara de care sufletul nostru piere. O convorbire tainica dintre om si Dumnezeu ce ne inalta sufletul spre ceruri, iar pentru o secunda cerul se coboara pe pamant. Cel care vrea sa stie ce este rugaciunea cred ca nu trebuie sa intrebe pe nimeni, sa nu caute in niciun tratat de filosofie, nici intr-o simpla meditatie care nu-i poate oferi decat copiile unor definitii mai mult sau mai putin juste, ci sa-si intrebe propriul suflet pentru a-l conduce spre izvorul vietii divine. O hrana spirituala care iti indruma pasii spre implinirea unei zile mai bune, care nu are grad de comparatie cu cea trupeasca. Doar atunci cand atingi aceasta treapta poti sa-ti semnezi pe inima cheia "Mananca, roaga-te, iubeste".           
7.Andreea Cristina:



















''Mananca, roaga-te, iubeste.''-3 ''porunci'' daca pot sa le numesc asa, pe care cartea ni le adreseaza dar cred ca aceste componente din viata oricarui om poate avea un inteles mai spiritual, asa cum ai spus in acele randuri ale blogului.
         

''Mananca, roaga-te, iubeste''...a manca cu trupul, a te ruga cu spiritul si a iubi cu inima. Cred ca asa s-ar putea descrie aceste componente. Sunt 3 parti prin care omul poate sa sa-si defineasca activitatile esentiale. Trebuie sa ''mananci'' ca sa traiesti, trebuie sa te ''rogi'' ca sa tii seama cine esti, trebuie sa iubesti ca sa gresesti.
8.Laura Rus:
a manca - corpul tau are nevoie de energie si vitalitate
a te ruga - sufletul tau are nevoie de liniste si impacare
a iubi -  tu, ca om, ai nevoie de fericire pe acest Pamant.
9.Andra lavander:





a manca = trupul este ambalajul sufletului, el da forma adevaratei existente, iar trupul are nevoie de hrana    
a ruga = adevarata credinta, daca crezi in ceva roaga-te, roaga-te propiilor zei, dara fara credinta nu exitam asa ca roaga-te la soare, la luna, la munti, dar ai credinta    
a iubi = vrei doar sa existi, poti sa o faci fara sa iubesti, dar vei sa traiesti, atunci iubeste si soarele devine mai stralucitor, noapte mai intunecata, stelele mai lucitoare, zambetul mai sincer, inima mai mare, aerul mai parfumat si lumea mai buna.
  Vreau sa le multumesc inca o data participantelor mele. Au fost atat de frumoase definitiile lor ca nu m-am putut abtine sa nu vi le arat si voua. Din pacate nu am carti pentru fiecare, chiar daca merita.... 
   Dupa ore intregi in care m-am gandit si m-am razgandit, am decis ca voi trimite cartea "Mananca, roaga-te, iubeste" Oanei Maria Marian. Felicitari draga Oana! Astept datele tale, adresa si un numar de telefon la dreams_link_didy@yahoo.com. Si ca sa va arat aprecierea mea, ofer celorlalte fete cate o intrare in plus la urmatorul concurs la care veti participa. Pupici.
                       XOXO    

6 fantasies:

Muneca Chucky spunea...

felicitari castigatoarei:*

Anonim spunea...

felicitari si multumim pentru intrare :)

Laurita mommy, wife, woman :) spunea...

felicitari castigatoarei...asteptam impresii despre carte:)

ioana alexandra spunea...

foarte frumoase si interesante raspunsurile
cred ca ti-a fost greu sa alegi

Anonim spunea...

Super tare! Asta da munca! Toate au meritat! Felicitari si lectura placuta!

Diana Gavrila spunea...

@ Ioana Alexandra: Chiar foarte greu. A fost interesant sa citesc atatea pareri.
@ Laurentzyu: Mi-a parut ca nu am putut sa ofer tuturor cate o carte.