Ce ati dori sa imi transmiteti?

duminică, 11 decembrie 2011

Recenzie "Legaminte" - Ally Condie

   Am citit aceasta carte cu ceva timp inainte sa apara la noi si mi-a placut mult. Dupa ce am terminat-o m-a bantuit o perioada intrebarea "Ce as face daca as fi in aceeasi situatie cu a oamenilor prezentati in carte?". Voi ce ati face?

    Synopsis: 

   Societatea decide totul pentru locuitorii sai, de la lucruri banale precum ceea ce mananca, cu ce se imbraca, la lucruri importante precum pe cine iubesc, ce vor deveni si cand vor muri. Desi pare simplu sa lase aceste griji pe umerii altor persoane, le rapeste individualitatea si independenta.
   Cassia implineste 16 ani si este aleasa in aceeasi zi sa participe la Banchetul Alegerii, o festivitate unde trebuie sa-si cunoasca alesul, alegere bazata pe similaritatea si compatibilitatea dintre ei. Singura problema a tuturor este ca nu se cunosc si ca vor trebui sa fie impreuna si sa se casatoreasca indiferent de sentimentele lor. Vin si va intreb? Credeti ca puteti iubi pe cineva la comanda?
   Fata noastra are insa un strop de noroc, alesul este prietenul sau cel mai bun Xander (ceva destul de neobisnuit), dar printr-o eroare, pe cardul primit cu detalii despre partener apare si chipul unui alt baiat, pe care de asemenea il cunoaste, pe nume Ky.
   In acest moment incolteste in sufletul ei sentimentul indoielii, gravitand in jurul celor doi baieti pe care ar putea sa-i iubeasca. Chiar daca Xander parea la inceput partenerul ideal, misterul ce inconjoara viata lui Ky il transforma intr-o curiozitate pe care nu si-o poate diminua, ci creste pana cand Cassia isi va schimba total alegerea.
   Ea afla insa ca acesta este menit sa fie singur din cauza unor greseli facute de parintii lui, iar el trebuie sa plateasca pentru ele. Oficialitatile Societatii descopera sentimentele dinte ei si il alunga pe Ky din orasul lor. Care credeti ca va fi atitudinea Cassiei?

    Parerea mea:
   Mi-a placut mult cartea! In primul rand subiectul este cat se poate de original, iti pune un semn de intrebare destul de profund. Te-ai lasa pe mana Societatii? Multi ar raspunde negativ, dar am fi destul de puternici sa ne impotrivim? Ne aflam intr-o situatie aproape similara si ne multumim cu ceea ce primim. Asa ca ma indoiesc.
   Personajele sunt interesante, m-am atasat de cei doi baieti alaturi de Cassia si m-a facut de detesc putin cate putin lumea in care traiesc, cu cat aflam mai multe despre ea. Oare eu m-as multumi cu 100 de poezii sau cu 100 de romane impuse de ei? Cu siguranta nu! :)) Ar fi un cosmar.
   Stilul de scriere este destul de simplu, pe intelesul tuturor, iar finalul m-a facut sa-mi doresc sa citesc si urmatoarea carte. V-o recomand cu drag!!!
    Nota mea: 5/5    O puteti achizitiona de AICI.      

3 fantasies:

miru spunea...

nu...nu si tu, Brutus...daca exista o carte pe care tanjesc sa o citesc la lumina multicolora a luminitelor de brad, aceasta e Legaminte...iti jur...toate fanteziile mele de cand mi-am inceput lectura cartile urban fantasy incep, continua si se termina cu o astfel de poveste...si inca nu o am si inca nu dau comanda...si lumea isi manifesta entuziasmul...si eu inghit in sec si imi inec golul din stomac cu suc de musetel...si trec mai departe...pana la urmatoarea recenzie...dar cu fiecare recenzie...ceva acolo mic, in mine...moare o moarte chinuita..cate romance-uri de la polirom pot citi in asteptarea inevitabila a cartii pe pagina de elefant.ro...la sectiunea...noutati/disponibilitati...

miru spunea...

imi cer scuze...in mod evident nu e vina ta...dar ador recenziile tale...imi planific lecturile pe rcenziile tale...si acolo...in centrul planificarii...se casca o prapastie...unde legaminte ar fi fost...imi revin...simt ca ceaiul incepe sa iti faca efectul...

Muneca Chucky spunea...

imi place cum ai descris cartea,chiar aveam de cand sa mi-o cumpar si nu stiam daca o sa imi placa sau nu,insa recenzia ta ma convins ca isi merita toti banii