Ce ati dori sa imi transmiteti?

joi, 23 februarie 2012

Recenzie "Apa pentru elefanti" - Sara Gruen

   Nu-mi vine sa cred cat timp a trecut de la ultima postare, ca sa nu mai vorbesc de ultima recenzie scrisa. Am terminat si sesiunea, nu intr-o dispozitie prea buna, dar macar s-a dus. Din citit nu m-am oprit, dar nu am mai pus mana pe tastatura sau pe creion de ceva vreme. Dar m-am intors si sper ca veti fi alaturi de mine mai entuziasti de acum in colo :D.
   Voi vorbi astazi despre cartea"Apa pentru elefanti", ce am primit-o de la scumpul meu sponsor, Libraria online Libris. Multumesc mult, a fost o alegere minunata!


    Synopsis:
   Jacob Jankowski sufera o drama cumplita dupa moartea ambilor sai parinti intr-un accident de masina. Viata pe care acesta si-o calculase pana in cele mai mici detalii si visul de a-l urma pe tatal sau in cariera mult-iubita se distrug, ajungand orfan si fara adapost. Cu toate ca examenul de licenta este singurul care il desparte de adevarata meserie de medic veterinar (studii realizate in cadrul facultatii renunite Cornwell), acesta nu reuseste sa il duca la capat. 
   Intamplarea face ca, in drumul sau bezmetic in cautarea unui loc de munca, sa intalneasca trenul ce ii va schimba viata in totalitate - trenul cu care se deplasa circul Fratilor Benzini, "Cel Mai Senzaţional Spectacol de pe Pământ!". Din necesitate, Jacob sare in trenul aflat in miscare si numai printr-un mare noroc va fi  angajat, avandu-l ca indrumator pe batranul Camel care il indrageste pe data. 
   Totul pare simplu si frumos, dar lucrurile se complica atunci cand face cunostinta cu August si cu fermecatoarea sa sotie, Marlene, fata de care va nutri o admiratie si o dragoste sincera. Nici colegii sai de vagon, Kinko (clovnul pitic cunoscut si sub numele de Walter) si catelusa sa Queenie, nu se lasa mai prejos si ii complica viata, dar nu pentru mult timp pentru ca vor deveni prieteni apropiati. 
   Vremurile grele lasa nenumarate victime in urma, iar Jacob, cu sufletul sau bun, incearca din rasputeri sa il opreasca pe Unchiul Al, cel care recurge chiar si la crima pentru a-si pedepsi oamenii si animalele neascultatoare. Atunci cand prietenii si dragostea sa au nevoie de ajutorul sau nu ezita o secunda, ceea ce-l face un erou in ochii tuturor.     
   
    Parerea mea:
   Incep prin a spune ca povestea in sine a avut un impact major asupra mea, simtindu-ma partasa la destinul crud al personajului principal, tanarul Jacob. Mi-a parut rau de parintii sai care erau niste oameni deosebiti, de faptul ca Jacob a trebuit sa renunte la viata sa si sa-si paraseasca casa in care s-a nascut. Am indragit-o odata cu el pe frumoasa si talentata acrobata, Marlena, care avea o deosebita pricepere in a comunica cu animalele, alaturi de care isi exercita numarul in cadrul circului (caii de rasa si Rosie, elefantica cu personalitate). Personajul August este foarte atent conturat, incat este imposibil sa nu simti repulsia cum creste in tine odata ce te afunzi in poveste. 
   Sara Gruen a creionat cu maiestrie lumea circului din Marea Criza a anilor '30 din America, in care toti cei implicati in viata aceasta sufereau de foame si de saracie. Calatoria lor cu trenul dintr-un oras in altul era din ce in ce mai dificila si sacrificiile pe masura. Astfel, pentru multi dintre ei, a fi peregrin era o necesitate mai mult decat o placere.  
   Am un mare regret pentru ca am vazut filmul inainte sa citesc cartea. Poate ca astfel as fi fost impresionata mai mult de actiune si nu as fi stiut de dinainte ce se inampla la fiecare pagina parcursa. Chiar si asa, am reusit sa o apreciez si sa o indragesc mai mult atunci cand am terminat-o. 
   Vi-o recomand cu multa caldura si astept cu nerabdare parerile voastre in cazul in care ati citit-o deja.  

    Nota mea: 5/5
    O puteti comanda de AICI
 - XOXO

1 fantasies:

rosia_lady spunea...

Bine ai revenit pe blog. Wow eu am vazut filmul,,,dar nu am citit cartea....cred ca e superba