Ce ati dori sa imi transmiteti?

sâmbătă, 21 iulie 2012

Leapșă - Ziua 4

4. Părerea ta despre religie

   Este destul de complicat să discut despre religie, din moment ce cu toții avem îndoielile și revelațiile noastre ce se pot schimba de la o zi la alta. Îmi place să cred în Dumnezeu, o ființă superioară nouă din toate punctele de vedere, care ne este mereu alături, ne iubește și este gata în orice clipă să te ierte dacă ne dorim suficient de mult asta. Poate sunt eu prea visătoare, dar mi se pare fermecător misterul care este în jurul credinței și a vieții noastre în general, este plăcut să știm că cineva ne veghează, se îngrijește de noi, ne-a creat așa complecși cum suntem. Ideea de a  ne "naște" dintr-o greșeală a universului mă întristează și mă limitează într-o oarecare măsură. 
   Totuși, când vine vorba de religie, nu mă pot decide asupra uneia. Eu sunt ortodoxă, părinții și majoritatea prietenilor mei la fel, însă asta nu înseamnă nimic concret. Așa m-am născut și așa o să îmi trăiesc cu siguranță toată viața, dar cum rămâne cu ceilalțî? Nu sunt iarăși de acord cu tot ceea ce poate se spune într-o zi de duminică la slujbă. Oamenii tind să exagereze și să se folosească de rangul lor de preoți sau pastori pentru a ne convinge să facem diverse lucruri. Tocmai de aceea, citesc Biblia și aleg să fiu eu cea care interpretează acele cuvinte, fără a le duce la extrem. Încerc pe cât posibil să cântăresc alegerile pe care le fac să se bazeze pe aceste convingeri ale mele și după placul Domnului. Așa mi se pare cel mai corect. 

1 fantasies:

BuburuzaBia spunea...

Si mie mi se pare foarte trist sa cred ca dupa ce viata mea se va sfarsi aici, cum de altfel vor pati toti, sa nu mai existe nimic.Sa nu mai exist eu, ca suflet, ca fiinta cu gandire si moduri de a percepe lucrurile...e trist, nu stiu cum pot trai unii crezand ca exista doar ceea ce vad cu ochii si pe ce pun mana.
Pe langa asta, tind sa cred si intr-un rai al animalutelor. :) Animalele sunt bine intentionate, ele sigur nu se nasc cu o rautate caracteristica oamenilor.Pe langa asta, vezi cum e omul obisnuit, se crede superior tuturor speciilor, pana si Raiul l-au rezervat doar pentru ei. :)) Pe langa asta si Biblia cred ca a fost modificata tot de rautatea oamenilor...proorocii au spus-o intr-un fel dar de-a lungul veacurilor mesajul original de la Dumnezeu cred ca s-a schimbat de multe ori...e trist ca s-a ajuns ca si prin domeniul religiei clericii (fie ei preoti,pastori,rabini..) sa manipuleze masele de oameni in scopuri personale. Ca sa nu mai vorbim de celelalte metode de manipulare mass-media.
Relatia om-Dumezeu trebuie sa fie,in primul rand una personala, asta cred eu. :)