luni, 29 octombrie 2012

Recenzie "Pride and Popularity" – Jenni James

Chloe (Elizabeth) Hart este singura fată din şcoală care nu este încă impresionată şi îndrăgostită până peste cap de noul său coleg Taylor (Darcy) Anderson. Datorită acestui fapt, băiatul încearcă din răsputeri să intre în discuţie cu ea în timpul unui meci de baschet şi să o facă să îl placă. La final, Taylor recunoaște că a plăcut-o din prima clipă, dar că a fost prea mândru pentru a-i mărturisi asta. Chiar şi cele mai bune prietene ale ei, Alyssa şi Madison sunt parcă topite atunci când îl văd şi asta nu o ajută deloc pe Chloe.
   La 3 ani după acest eveniment, chiar dacă lucrurile se liniştesc, încă se simte ciudat de fiecare dată când aude numele lui. Ghinionul face ca în clasa a XI-a să fie nevoită să aibă împreună orele de arte şi să împartă aceeaşi bancă în care stă cu prietenele ei Madison și Alyssa. Alyssa se îndrăgosteşte de prietenul lui Tayor, Zack, iar Madison de Collin, ce care nu cu foarte mult timp în urmă era împins de mama lui Chloe să devină iubitul ei.

Părerea mea:
   Când am găsit această carte am fost interesată să o citesc datorită asemănării cu “Mândrie şi prejudecată” şi a faptului că este într-adevăr o rescriere a poveştii în lumea noastră modernă. Mi-a plăcut, asta este sigur, dar nu s-a apropiat de povestea originală prin excelenţă. Era de așteptat acest lucru, mai ales că nu acesta a fost scopul lui Jenni James. Pentru a se sublinia această legătură cu opera lui Jane Austen, al doilea prenume al celor doi este Elizabeth şi Darcy. Corespondența numelor: Alyssa este Jane Bennett, Madison este Charlotte Lucas, Cassidy este Kitty, Blake este George Wickham, Zack este domnul Bingley, Collin este domnul Collins, Emma este sora domnului Bingley, iar Georgia este Georgiana, sora lui Darcy.
   Asemănările sunt izbitoare, iar replicile de câteva ori corespund cu cele originale. Principalul motiv pentru care autoarea a scris acest roman este pentru a le deschide tinerilor apetitul pentru literatura clasică, deoarece aceasta poate părerea dificilă la prima vedere, dar și pentru a-și arăta admirația față de Jane Austen.
   Vi-o recomand cu căldură pentru a vă bucura de o poveste frumoasă și ușoară, fără prea multe bătăi de cap.

Nota mea: 4/5.