Ce ati dori sa imi transmiteti?

sâmbătă, 13 aprilie 2013

Recenzie ”I was Jane Austen's best friend” de Cora Harrison

  Vreau în primul rând să mulțumesc frumos librăriei online Libris pentru această carte pe care mi-am dorit de foarte mult timp să o citesc. Nu uitați că această librărie vă oferă atât cărți în română, cât și în engleză. Din punctul meu de vedere meritat așteptarea. Enjoy!
Synopsis (Goodreads):
When shy Jenny Cooper goes to stay with her cousin Jane Austen, she knows nothing of the world of beautiful dresses, dances, secrets, gossip, and romance that Jane inhabits. At fifteen, Jane is already a sharp observer of the customs of courtship. So when Jenny falls utterly in love with Captain Thomas Williams, who better than Jane to help her win the heart of this dashing man?

But is that even possible? After all, Jenny’s been harboring a most desperate secret. Should it become known, it would bring scandal not only to her, but also to the wonderful Austen family. What’s a poor orphan girl to do?

In this delicious dance between truth and fiction, Cora Harrison has crafted Jenny’s secret diary by reading everything Jane Austen wrote as a child and an adult, and by researching biographies, critical studies, and family letters. Jenny’s diary makes the past spring vividly to life and provides insight into the entire Austen family—especially the beloved Jane.


Părerea mea: 
  Indiferent cât de mult aș citi despre Jane Austen și creațiile sale nu mă pot plictisi, deoarece pentru mine se deschide o lume minunată, nouă și plină de farmec în care orice este posibil.  După cum ne-am obișnuit, vom lua parte la o poveste de dragoste încântătoare și un final pe cinste care ne face ziua cu mult mai bună. 

  De data aceasta este rândul lui Jenny Cooper să fie protagonista pentru a avea parte de o dragoste ca-n povești, cum a sfătuit-o chiar Jane Austen: 
”Jane said that if I am to be the heroine of this story, something will throw a hero in my way.”   
  Cartea este structurată sub forma unui jurnal, într-o manieră cât se poate de personală, folosind din când în când și câteva schițe pentru ajutorul cititorului, desenatul fiind unul dintre talentele naratoarei. Veți găsi aici și portretele membrilor familiei Austen, precum și obiecte personale ce au aparținut acestora. Mie una mi s-au părut fascinante.
 
  Jenny Cooper, verișoara lui Jane, este o tânără simplă ce ia contact cu societatea pentru prima dată când vine să locuiască cu familia Austen. După un eveniment înfiorător petrecut la un internat de fete în care Jane se îmbolnăvește extrem de rău, Jenny se simte obligată să o cheme pe mătușa sa, deoarece se teme că aceasta ar putea muri. Plecând spre poștă pe timpul nopții, în ciuda avertismentelor primite, fata trece printr-o sperietură cumplită pe stradă când îl întâlnește pe capitanul Thomas Williams, care, dacă ar spune cuiva că a văzut-o singură la ora aceea, i-ar distruge reputația și viitorul. Apoi lucrurile iau o întorsătură neașteptată când cele două tinere se așteaptă mai puțin. Va fi secretul lui Jenny descoperit? Citiți și veți afla.

  Ce minunat a fost să descopăr familia Austen, părinții care seamănă atât de bine cu domnul și doamna Bennett din „Mândrie și prejudecată”, cei șase frați ai lui Jane (da, 6 - ultimul este bolnav și este crescut departe de familie), precum și pe sora sa Cassandra, îndrăgostită de un tânăr care nu este pe placul mamei sale. Cora Harrison a făcut o treabă foarte bună cu documentarea și a reușit să asemene pe cât posibil stilul scrierii ei cu cel al lui Jane Austen. A fost o plăcere să fac cunoștință cu fiecare personaj în parte, cu gândul mereu la faptul că majoritatea au existat cu adevărat. Jane este foarte inteligentă, rațională, dar extrem de jucăușă, ea este confidenta și prietena lui Jenny pe care o ajută să se dezvolte în ciuda timidității și a temerilor sale. Ea este desigur preferata mea, modelul perfect al unei fete ce va deveni o femeie independentă și capabilă să își poarte de grijă fără ajutorul vreunui bărbat, exact cum îmi doresc să fiu și eu într-o bună zi.

  Dacă v-au plăcut operele scrise de Jane Austen și aveți ocazia să o citiți și pe aceasta, nu o ocoliți pentru că sunt sigură că vă va fi pe plac. V-o recomand din suflet.
       
Citat:
”And we dance. I don't know who is beside me, or who is opposite me when we cross over. I am conscious of only three things: a pair of brown eyes that are looking into mine, a hand that touches my waist as we walk down to the end of the line and a voice as smooth as chocolate in my ear.”

Nota mea: