Ce ati dori sa imi transmiteti?

duminică, 16 noiembrie 2014

Cum să îți organizezi biblioteca în 5 pași:

Bună dragilor! A trecut o grămadă de timp de la ultima postare Cum să...  de aceea am venit cu o nouă idee. Mie îmi place mereu să mă joc de-a organizarea și biblioteca este cea care se bucură de toată atenția mea. În această vară m-am ocupat și eu de ea și a fost un proces foarte satisfăcător. Vă las mai jos pașii pe care să îi urmați dacă doriți să vă apucați și voi de treabă. Nu uitați să vă înarmați cu niște cârpe, deoarece praful are un obicei enervant de a se strecura peste tot și cărțile nu scapă nici ele atât de ușor. Mult spor!  

De ce aveți nevoie:

  1. bibliotecă
  2. cărți
  3. soluție de curățat și cârpe
  4. multă răbdare
  5. timp


Pasul 1
Scoate toate cărțile din bibliotecă pentru a face loc pe rafturi. O să fie puțină dezordine, dar nu îți face griji. Abia acum începe distracția.



Pasul 2 
Scapă de cărțile pe care nu le mai dorești. Dacă ai cărți care nu ți-au plăcut sau care au stat în biblioteca ta ani întregi fără a le băga în seamă și când te uiți la ele nu îți dau niciun impuls înseamnă că probabil nu te vei apuca de ele nici pe viitor. Întreabă-i pe cei din familia ta dacă le-ar plăcea să le aibă. Dacă nu găsești doritori, caută un anticariat din apropiere sau pune un anunț pe Facebook. Poate vei găsi pe cineva care să aprecieze acele cărți, iar tu vei avea bani pentru a cumpăra altele care să te intereseze. Dacă nu reușești nici așa, donează-le unei biblioteci. Sau păstrează-le și gata. :D 

Pasul 3
Alege metoda după care vrei să-ți organizezi cărțile. O să-ți dau câteva exemple: după autor, după genul cărților, după înălțime, după culorile curcubeului (așa cum este aranjată biblioteca mea în prezent), ficțiune/non-ficțiune sau citite/necitite. Depinde de tine și de preferințele tale. După ce te-ai decis, sortează cărțile pe categorii pentru a-ți ușura munca. 


Pe culori
Pasul 4
Transferă fiecare categorie pe rafturi. Dacă ai copii pune cărțile speciale pentru ei mai jos pentru a ajunge la ele. În plus, s-ar putea ca acestea să fie mai mari decât o carte obișnuită, așa că ține cont de asta când le aranjezi. Dacă nu găsești loc, pune-le deasupra celorlalte, culcat. Fii creativ!



Pasul 5
Dacă ai aranjat totul după cum discutam mai devreme și te-ai asigurat că poți vedea cotorul cărții (în cazul în care nu le-ai pus invers :D) ia un loc și bucură-te de priveliște.




Acum dacă ați terminat și rezultatul nu vă încântă, adăugați plante, bibelouri, fotografii și orice vă pasionează pe voi pentru a fi cât mai atractiv. 



 Felicitări pentru treaba făcută și lectură plăcută! 
Vă pup. 
                                                  Diana



1 fantasies:

Simona spunea...

Foarte drăguţe sfaturile! :D La anul probabil, când se vor mai strânge cărţi şi când voi avea timp o să îmi reorganizez cărţile şi eu. :D E treaba lungă dar e bine să mai facem o schimbare. Îmi e greu să renunţ la unele cărţi care nu s-au lipit de mine dar stau cu gândul că ele vor călători la alţi cititori iar eu voi avea loc pentru cărţi noi frumoase.

Am încercat să organizez cărţile după culoare însă mi-a ieşit relativ parţial pentru că nu am chiar aşa multă inspiraţie atunci. :)) Ar fi interesantă o organizare alfabetică. ^^