Ce ati dori sa imi transmiteti?

duminică, 9 noiembrie 2014

Proba 15 - Internetul, prietenul care la nevoie se cunoaște

 Vă puteți imagina lumea noastră fără internet?
 

Este puțin dificil, dar haideți să ne gândim la asta împreună. Ce ne-ar lipsi cel mai mult? Atmosfera poate? Ideea că poți fi „prieten” cu toți? Că aparții unui grup? Posibilitățile pe care le oferă? Există atâtea avantaje care se învârt în jurul acestei complexe rețele de comunicare încât mi-ar fi imposibil să le amintesc pe toate. Știu însă ce reprezintă pentru mine bloggerul, vloggerul, curiosul. Ar fi un univers de singurătate, iar viața mea ar deveni monotonă. M-aș limita la plăcerea mea pentru lectură, dar într-o lume în care lucrurile stau pe loc și nu evoluează nu aș avea prea multe șanse să o împărtășesc cu cei din jur. Cel puțin nu cu firea mea timidă de acum câțiva ani. Aș munci așa cum au făcut-o și cei dinaintea mea și nu aș avea nicio șansă să mă autodepășesc, ceea ce pentru mine ar fi un coșmar.     
De ce spun asta? Deoarece îmi amintesc cum era înainte de această explozie a tehnologiei și pot spune că m-am născut odată cu ea în anii 90, am făcut primii pași împreună. Nu m-aș întoarce însă niciodată la ce a fost. Dintr-o dată imposibilul a devenit posibil. Să vizitezi o țară străină nu mai este un vis, precum și accesul la informații, pentru că astăzi calea este deschisă și cu ajutorul tastaturii poți cunoaște orice îți stârnește interesul. Este atât de simplu. Lumea aceasta modernă aduce cu ea și alte beneficii: poți lucra de acasă din fața calculatorului după ce găsești aici hard disk-ul perfect pentru a stoca datele tale prețioase și o oferă avantajoasă la rutere care să-ți furnizeze miraculosul internet la orice oră din zi și din noapte. Magazinul online, foarte la modă astăzi, este pregătit, echipat cu tot ce ai nevoie pentru ca viața ta să fie cât mai ușoară, lăsându-ți timpul pentru a te bucura de clipele în familie. Orice este posibil atunci când te poți baza pe un asemenea prieten și pe curierul care le aduce în siguranță la tine.       

Totuși există momente când doresc să mă deconectez și să mă refugiez undeva în natură, să îmi regăsesc liniștea în această eră a vitezei, fiindcă sunt de părere că fiecare lucru în exces dăunează. Iubesc internetul cu tot ceea ce ne dăruiește, dar nu o să se afle niciodată deasupra miilor de lucruri importante din viața mea. Iar sănătatea mea este una dintre ele. Cred că putem lăsa deschisă poarta aceasta a posibilităților și în același timp să nu uităm cine suntem și încotro ne îndreptăm, acceptând acest ajutor care ne face viața mai incitantă, mai spectaculoasă.  



- Articolul este înscris în cadrul competiției SuperBlog 2014 -