luni, 12 octombrie 2015

Recenzie „Orașul Îngerilor Căzuți” de Cassandra Clare (Instrumente Mortale #4)

Războiul a luat sfârșit iar, Clary Fray revine la New York, încântată de planurile sale de viitor. Dar totul are un preț...Vânătorii de umbre fac pace cu locuitorii din Lumea de Jos. Clary se antrenează să devină vânător de umbre și să-și folosească puterea unică. Mama ei se căsătorește cu iubirea vieții sale. Și, mai important decât orice, Clary poate spune despre Jace ca este iubitul ei. Dar... Cineva ucide vânători de umbre, iscând tensiuni între vânătorii de umbre și locuitorii din Lumea de Jos, ceea ce ar putea duce la un al doilea sângeros război. Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, nu o poate ajuta -mama lui tocmai a aflat despre el că este vampir, iar Simon este nevoit să plece de acasă. Când Jace începe să se îndepărteze de Clary fără să-i explice acesteia de ce o face, tânăra se vede forțată să investigheze adâncurile unor mistere care, odată deslușite, îi revelează un coșmar cum nu se poate mai groaznic: ea însăși a pus în mișcare un lanț de evenimente în urma cărora i-ar putea pierde pe toți cei pe care-i iubește. Inclusiv pe Jace...

Părerea mea:

Pentru recenziile primelor 3 cărți din serie accesați link-urile următoare:

Printre numeroasele planuri pentru vara asta m-am gândit că este timpul să termin și câteva dintre seriile începute cu ani în urmă, seriile care mi-au plăcut desigur. Instrumente mortale se numără printre acestea, așa că am început cu primele volume din moment ce nu-mi aminteam toate detaliile. Reluând seria mi-am dat seama că volumul al treilea ar fi putut fi un final bun, deoarece problemele cu care ne-am întâlnit și-au găsit rezolvarea și am avut parte de un deznodământ demn, mulțumitor pentru această poveste. Totuși, Cassandra Clare a avut alte planuri și ne-a permis încă o excursie în lumea minunată pe care a creat-o și din câte mi-am dat seama ulterior, această carte ne prezintă doar o parte din noile încercări pregătite pentru personajele pe care le adorăm. Era și normal, din moment ce Valentine, principalul nostru personaj negativ a ieșit din schemă.

De data aceasta o nouă forță este pusă pe rele, încercând să distrugă cursul firesc al lucrurilor, dar din nefericire planurile sale sunt un mister pentru majoritatea cărții și spre nemulțumirea mea accentul se pune în special pe relația dintre Clary și Jace. Aceștia nu reușesc să se bucure de un început nou ca iubiți, deoarece Jace se confruntă cu fantomele trecutului său, iar Clary nu știe cum să îl ajute să treacă peste acestea. Nu spun că mă deranjează povestea lor de dragoste, ci mi s-a părut puțin plictisitoare pe alocuri și aveam impresia că se învârteau într-un cerc vicios al depresiei. Mi-a plăcut partea în care Clary începe să învețe să lupte, iar lecțiile oferite de Jace au fost destul de interesante.

Între timp, avem personajele secundare care intră în lumina reflectoarelor și m-am bucurat să văd cum s-a schimbat viața lui Simon de când a devenit vampir, chiar dacă uneori pare mai dificilă. El este forțat să plece de acasă și se mută cu Kyle, noul membru misterios și plin de secrete al formației sale, iar printre altele primește o oferta de la Camille, regina clanului vampirilor.

Nu aveam cea mai bună părere despre Alec, dar a început să mă dezamăgească prin felul în care se comportă. Îmi doream să fie fericit alături de Magnus, care a rămas preferatul meu, însă părea pornit să găsească motive de ceartă.

După cum am văzut în volumul anterior mama lui Clary și-a revenit și este fericită alături de Luke, ceea ce este exact ce speram pentru ei doi. Pe Luke l-am îndrăgit încă de la început și cred că merită să fie iubit.

Per total a fost o lectură interesantă, dar mi-aș fi dorit să fie mai scurtă ca număr de pagini.  Ar fi putut foarte ușor să sară peste anumite scene... I-am dat în jur de 3.5 fluturași, dacă iau în considerare cât de mult mi-au plăcut celelalte volume ale seriei.

Dacă v-au plăcut primele 3 cărți din seria Instrumente Mortale eu vă recomand să îi dați o șansă. Presimt că autoarea ne pregătește un final pe măsură!

Nota mea:
I liked it very much!

Despre Cassandra Clare:
CASSANDRA CLARE s-a născut la Teheran, în Iran, din părinţi americani. O mare parte din copilărie şi-a petrecut-o călătorind; până să împlinească zece ani, a locuit în Anglia, Franţa şi Elveţia. Cum familia ei se muta frecvent, cărţile au fost prietenii ei cei mai buni – nu mergea nicăieri fără să aibă cu ea o carte. După încheierea studiilor, Cassie a locuit la Los Angeles şi New York, unde a lucrat la diverse reviste. În 2004, inspirată de peisajul urban al Manhattanului, locul ei favorit, a început să scrie Orasul Oaselor, acesta fiind romanul ei de debut. Pentru mai multe informatii, vizitaţi site-ul autoarei: awww.cassandraclare.com.